طرح توسعه کارمندی

۳ بازديد

مزایای طرح توسعه کارمندی

این ها سه مزیت مهمی هستند که برنامه های توسعه کارمندان می توانند برای شرکت شما به ارمغان بیاورند:

آن ها به افراد شما کمک می کنند در کاری که انجام می دهند بهتر شوند و مهارت های جدیدی کسب کنند که به معنی بهبود شایستگی های شرکت شما است.

آن ها یکی از راه های ایجاد روابط خوب با اعضای تیم شما هستند که به آن ها نشان می دهید به پیشرفت شخصی آن ها اهمیت می دهید. آن ها می توانند در مورد نگه داشتن افراد ارزشمند در شرکت مهم باشند مردم دوست دارند در مکان هایی کار کنند که رشد آن ها را تسهیل می کند.

این کار می تواند برای رضایت و تعامل کارکنان شگفتی ساز شود (البته، چیزهای دیگری نیز می توانند در این زمینه کمک کننده باشند، از جمله برخی ایده های غیرمنتظره) این نکات مثبت به بهتر شدن کسب وکار شما کمک می کنند و کارمندان را حرفه ای تر و شخصی تر می کنند.

یک برنامه توسعه کارمندان که به درستی طراحی شده است، راهی مستقیم برای حفظ استعدادهای برتر، افزایش عملکرد کسب وکار و کمک به کارمندان برای ارائه خروجی ۱۰۰ درصدی است.

چه چیزی باید در برنامه توسعه کارکنان کار گنجانده شود؟

برای موثر بودن، یک برنامه توسعه کارمند باید چندین مولفه داشته باشد. در درجه اول، باید به اندازه کافی چالش برانگیز باشد تا به کارمند انگیزه دهد تا چیز جدیدی یاد بگیرد.

دوم، باید یک دستورالعمل روشن برای دستیابی به هدف ارائه دهد، از جمله حمایت مدیر و شرکت می تواند در این زمینه و هر مانع احتمالی که با آن مواجه شود.

یک مسیر یادگیری با اهداف و بازه های زمانی مشخص برای هر کار ایجاد کنید این مهم است زیرا اگر قرار باشد کار کند، این برنامه نمی تواند کاملا غیر الزام آور باشد.

سوم، نتایج باید ارزیابی شوند، و نتیجه گیری از کل فرآیند یادگیری گرفته شود. شما باید تعریف کنید که کدام فعالیت ها بخشی از تجربه یادگیری خواهند بود و دوره ها و مطالبی را که کارمند باید برای موفقیت طی کند، فهرست کنید.

چهارم، برای چند بازه زمانی مختلف برنامه ریزی کنید: کوتاه مدت (۳ تا ۶ ماه)، میان مدت (۱ تا ۲ سال)، و بلند مدت (۳ درصد سال). شما می توانید این موارد را متناسب با نیازهای خاص شرکت و کارمندان خود تنظیم کنید.

همچنین کارمند باید زمان کافی در اختیار داشته باشد تا یادگیری چیزهای جدید تاثیری بر عملکرد او در حوزه های دیگر نداشته باشد (و اگر این کار را انجام می دهد، نکاتی وجود دارد که باید به شما در بهبود آن کمک کند)، اما این به معنای عدم نظارت کامل نیست.
https://www.sid.ir/fa/journal/SearchPaperlight.aspx?str=%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9%20%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C

شما می توانید هر یک از مراحل برنامه توسعه کارمندان را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید و به آن ها مهلت مشخصی اختصاص دهید.

درنهایت، محتوای برنامه توسعه کارمندان باید از دیدگاه وسیع تری معنا پیدا کند که باید شایستگی ها و مهارت های موردنیاز در تیم خود را ارزیابی کنید و به دنبال راه هایی برای پرکردن خلاهای احتمالی باشید.

یک راه عالی برای انجام این کار ایجاد یک ماتریس مهارت است. به زبان ساده تر، این جدولی است که سطح دانش فعلی افراد شما را خلاصه می کند (الگوی زیر را ببینید). به لطف این کار، ارزیابی وضعیت و برنامه ریزی برای قدم های بعدی بسیار ساده تر خواهد بود.